lipca 08, 2006

Google w słowniku

Od rana pracuję i nie mam czasu na to aby czytać co się dzieje na świecie. Właściwie to miałem już iść spać ale przed snem skusiłem się na krótką sesję z RSS. W efekcie czego na stronie dobreprogramy.pl natrafiłem na informację o tym, że słowo Google znalazło się w oficjalnym słowniku Merriam-Webster Online Dictionary. Stosowny wpis można znaleźć tutaj.

Ciekawostką jest fakt, że włączenie słowa Google do oficjalnych słowników może przynieść sporo zamieszania, gdyż słowo to będzie można niemal dowolnie wykorzystywać. Autor tego ciekawego newsa zwraca uwagę na to, że po wprowadzeniu słowa Google do słowników firma straci nad nim kontrolę. Może to prowadzić do sytuacji w której konkurencją będzie słowo Google wykorzystywać w swoich działaniach.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Przecież Google to marka która podlega ochronie. Jeżeli prawdą jest to o czym donoszą dobreprogramy.pl to mamy tutaj doczynienia z:

  • ciekawym sposobem zyskania praw do wykorzystywania wyrobionej marki,
  • błędem w ustawie chroniącej zrejestrowaną nazwę.

Brak komentarzy: